עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  

פוסט מספר 10

12/01/2018 23:47
lital menashe
1. על פי המאמר המצורף על חדשנות בטויוטה:
a. מדוע כשלונות חשובים לחדשנות ארגונית? 
על פי המאמר, צריכה להיות סבלנות לכשלונות. לדעת החברה ניתן ללמוד המון מהטעויות ולהפיק מהן ערך חיובי, לכן עובדים אשר יטעו במהלך העבודה לא יענשו על כך. להיפך, הם יקבלו הערכה על הניסיון וינתבו אותו להזדמנות ללמידה ולהתפתחות בתחומים שונים. 

b. כיצד מתגמלים בטויוטה על חדשנות ואת מי מתגמלים?
טיוטה אימצה את הגישה לתגמול לקבוצה ולא לאינדיבידואל. התגמול ניתן על פי הצלחה קבוצתית ולא לעובד הבודד, בנוסף התגמול ינתן לכל חברי הקבוצה בצורה שווה מתוך מחשבה שכל אחד ואחד מהם תרם במידה שווה למען ההצלחה. 
שיטה זו מעלה את המוטיבציה בקרב העובדים לעבוד יחד ולהצליח כצוות. 


2. על פי המאמר המצורף על אוקיינוסים כחולים בישראל: איזה תהליך חדשני גרם לחברת בגיר להצליח בחו"ל
חברת בגיר היא חברה לייצור חליפות. לחברה היה לקוח עיקרי איתו היא ביצעה עסקים, הלקוח נכנס למשבר, דבר אשר גרר גם את חברת בגיר למשבר שגרם לפיטורים בחברה. 
לחברת בגיר היה ברור שעל מנת שיצאו לגמרי מהמשב עליהם להתפתח ולפנות לשווקים נוספים. הם יצאו עם רעיון חדשני- חליפה שניתן לכבס בבית ואין צורך לקחת לניקוי יבש, דבר שחוסך ללקוחות כסף בטיפול ונקיון החליפה. 
החליפה החדשנית זכתה להצלחה ובאמצעותה הצליחה החברה להגדיל את מעגל הלקוחות שלה ולפנות לשווקים נוספים. 


3. הסבירו מה גורם להיווצרות מודל "סנפיר הכריש" באימוץ מוצר חדשני

מודל זה נוצר בעקבות תהליך של חדירת מותר מסויים לשוק שמתפתח ומתחדש במהירות. בעידן של היום כניסה של מוצרים רבים לשוק תוך שמירה על המחרים ועל איכות גבוהה עוברת מהר מאוד ברשתות החברתיות ובחדשות, לכן נראה פעמים רבות עלייה מהירה ברכישת מוצר כלשהו. מכיוון שהשוק תחרותי במהרה יצוצו גם חיקויים דבר אשר יגרום לירידה במכירות של המוצר המקורי. 

העלייה החדה במכירות בתחילה והירידה שאחריה יוצרים גרף שדומה לסנפיר כריש ומכאן שם המודל. 

כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: